9.12.2013 г.

Валдорфска кукла от мама


Тези дни завърших първата си валдорфска кукла. До момента правих различни кукли и всичките те бяха валдорфски, но точно такава с крака, с коса, с обувки и дрехи не бях правила. Искаше ми да измина пътя към тази кукла бавно, научавайки едно по едно всички онези малки подробности при правенето на кукла, които остават неуловими след като тя вече е завършена, но ако се пропуснат, се набиват на очи.

Радвам се, че имах търпението да извървя тези малки стъпки, а за тези които все още се чудят дали да опитат, ще споделя разговора между мен и големия ни син след като гушна за първи път готовата кукла.


Тъй като вече имаме преведени няколко статии за валдорфската кукла, реших да го попитам „Защо ти харесва куклата?“ Очаквах отговор, като „защото е мека“, „защото е топла“, все факти, които бях прочела в тези статии, но отговора ме изненада: „Защото е направена от мама.“


Най-хубавите играчки са тези, които са направени с любов. В този ред на мисли, може би е добре, всеки който иска да направи за детето си ръчно изработен подарък, нека не се колебае да го стори, само защото се притеснява, че може би няма да се получи идеален, детето със сигурност ще го оцени и в неговите очи, това ще е най-хубавата играчка. Детето ще оцени усилието ви, а не качеството. Какво значение има, че ние бихме искали да можехме да я направим още по-добре, щом в неговите очи тя е идеална и е изпълнена с любов.


Такава играчка никога не остава без компания. :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Какво мислите по темата? Ще ви бъдем благодарни, ако коментирате.